.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک انتخاب معنا دار در مجلس/مطهری 90 رسایی 5
یک انتخاب معنا دار در مجلس/مطهری 90 رسایی 5

علی مطهری نماینده اصول گرای منتقد دولت روز گذشته از طرف نمایندگان مجلس به عنوان نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

به گزارش «فردا» مطهری رقیبانی همچون حسن کامران نماینده پیشین مجلس در هیات مذکور، نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس، قاسم محمدی نماینده اردبیل و حمید رسایی نماینده حامی دولت در مجلس داشت که از میان 185 رای ماخوذه ، بیشترین آن به نماینده منتقد دولت و کمترین آن به نماینده حامی دولت تعلق گرفت.

بر این اساس حمید رسایی کمترین آرا یعنی 5 رای و قاسم محمدی 13 رای، نادر قاضی پور 16 رای و حسن کامران هم 59 رای را از آن خود کردند و 90 رای هم به نام علی مطهری ریخته شد.

بدین ترتیب نمایندگان حامی دولت که از چند روز پیش در تدارک رقابتی دیگر با اکثریت نمایندگان میانه رو و منتقد دولت در انتخابات هیات رئیسه فراکسیون اصول گرایان هستند، روز گذشته و در آستانه آن انتخابات شاهد یک شکست دیگر از اکثریت میانه رو و منتقد دولت بودند.

خبر رای آوردن و انتخاب علی مطهری به عنوان نماینده مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات و جایگزینی او با حسن کامران نماینده اصفهان در مجلس، از طرف بسیاری از روزنامه نگاران و اصحاب رسانه که طی بیش از یک سال گذشته از عملکرد این هیات چندان رضایتی نداشتند، به خبر خوش رسانه ای تعبیر و با استقبال آنها روبه رو شد.

نگاهی به اظهارات و بیان نظر علی مطهری در خصوص آزادی بیان و مطبوعات این خوشحالی اصحاب رسانه را تقویت می کند. چه او بارها نسبت به برخی رفتارها و اقدامات هیات نظارت بر مطبوعات علیه نشریات انتقاد کرده است. آنچه از طرف حسن کامران کمتر دیده شده است.

مطهري در هشتم دي‌ماه سال گذشته با انتشار نامه ای خواستار فضاي آزادي بيان در رسانه‌ها شد و براي رسيدن كشور به آرامش تاکید کرد كه مطبوعات توقيف شده بايد رفع توقيف شوند.

18 دی سال گذشته هم با حضور در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: بايد بپذيريم كه اين توقيف گسترده رسانه‌ها و نقض آزادي بيان پذيرفتني نيست.

در 19 فروردين‌ماه سال 89 هم علي مطهري از توقيف مطبوعات انتقاد كرد و به همراه آرين منش نماينده مشهد به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص علت توقيف یک روزنامه‌ و یک هفته‌نامه تذكر كتبي دادند.

17 ارديبهشت ماه بود كه مطهري در نشست «لزوم بازخواني انديشه‌هاي استاد ‌آيت‌الله شهيد مطهري» به انتقاد از سكوت اصولگرايان در قبال توقيف مطبوعات پرداخت و اظهار داشت: جريان اصولگرا توجه كافي به مسئله آزادي بيان ندارد و توقيف هر تعداد روزنامه برايش مسئله‌اي‌ عادي است و هيچ اعتراضي از سوي اين جريان در مقابل توقيف روزنامه‌ها صورت نمي‌گيرد.

به هر روی اصحاب رسانه وجود علی مطهری به عنوان نماینده اصول گرای میانه رو و معتدل در هیات نظارت بر مطبوعاتی که عملکرد آن و بخصوص معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را پر انتقاد می دانند، غنیمتی است با ارزش.

علاوه بر این میزان آرای مطهری به عنوان منتقد احمدی نژاد و رسایی حامی احمدی نژاد هم مورد توجه قرار گرفته است. بخصوص که این دو یک بار هم در رادیو گفتگو و درباره حوادث بعد از انتخابات با همدیگر مناظره کردند و در آن مناظره رسایی حرف هایی مطهری را شبیه حرف های رسانه های بیگانه و مخالف نظام دانست.

رسایی یک بار دیگر هم در واکنش به انتشار یک یادداشت از طرف علی مطهری - که در آن بار دیگر بر نظر خود در خصوص نقش احمدی نژاد و حامیان وی در حوادث بعد از انتخابات تاکید کرده بود- فرزند استاد شهید مطهری را تهدید کرده بود که این اظهاراتش بی پاسخ نمی ماند.

او گفته بود:« آقای مطهری به زودی خواهيد فهميد که پيوند خوردن با فتنه‌گران و حاميان فتنه از ملت ايران پنهان و بی‌پاسخ نمی‌ماند. اگر به احترام نام پدر وی، مردم سکوت می‌کنند اما در زمان مناسب ثابت کرده و نشان خواهند داد که علی مطهری صلاحيت حضور در چنين جايگاهی را ندارد.»

با این حال روز گذشته نمایندگان همین ملت، علی مطهری را بر حمید رسایی نماینده حامی دولت ترجح دادند و چه بسا پیامی انتقادی باشد از سوی همکاران رسایی به رفتار و عملکرد وی که به عنوان یک نماینده مجلس خود را وکیل الدوله می خواند و به آن مباهات می کند.

میزان آرای حمید رسایی ( 5 رای از 185) به عنوان نماینده حامی دولت یک تحلیل دیگر را نیز درون خود دارد و بیانگر آن است که حامیان دولت هر چه در این چند سال تلاش کرده اند نتوانسته اند تعداد ارای خود در مجلس را از همان اقلیتی که بوده اند بیشتر کنند.

انتخاب علی مطهری این پیش بینی را قرین به واقعیت می کند که در انتخابات هیات رئیسه فراکسیون اکثریت هم حامیان دولت نتیجه دلخواهی بدست نخواهند آورد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.